Friday, January 12, 2007

ny tilværelse

Ja. I dag har jeg forandra litt på tilværelsen min. Først må jeg fortelle at jeg har bestått medikamentregningseksamenen min!! Riktignok på andre forsøket, men det er jammen meg ikke enkelt, når man må ha ALT rett. Ikke en eneste liten slurvefeil blir godtatt. Så nå er jeg godkjent sykepleierstudent på andre halvåret. Meeen, det er her forandringen kommer inn. For ca tre dager siden ringte min kjære mamma, som hun heldigvis så ofte gjør. Hun sa hun hadde noe hun måtte snakke med meg om, og som jeg måtte tenke litt på. Jeg hadde klaget meg litt hjemme i julen over at jeg ikke ville fortsette på sykepleien, stress med eksamen osv, så hun foreslo at jeg kunne avslutte nå, og heller jobbe dette halvåret. Jeg stokk litt over forslaget hennes først, for jeg hadde aldri trodd jeg skulle høre henne, og jaffal ikke pappa komme med noe sånt. Men følte det også som om 40 kg stein falt ned fra skuldrene mine. De er ikke så verst de to.
Neste morgen, altså i forgårs, sto jeg tidlig opp, og gikk ned på et vikarbyrå på Bryggen. Jeg tenkte at jeg kunne høre om det var mulighet for å få en vikarjobb et eller annet sted. Og etter et raskt intervju med to hyggelige damer, mens det begynte å snø i Bergen, hadde jeg fikset jobb. I allefall for dagen etter. Jeg er ikke sikker på hvor jeg skal være fremover, men litt kasteball rundt omkring i forskjellige barnehager og kanskje i SFO..
Dagen i barnehage var helt konge! Barna var helt fantastiske, og jeg fikk tillitt hos dem med en gang. De kom og ville sitte på fanget mitt, og jeg vet ikke hvem som hadde det kjekkest av dem og meg mens vi krøp rundt på gulvet og lekte løver og danset. Jeg ble plassert på småbarnsavdelingen, og det gjorde at jeg kjente sug i magen etter å få barn selv!
Jaja, ellers regner det i Bergen, og jeg skal på jobb. God helg!

19 comments:

Anonymous said...

goingen. ikke løye ongar like deg da.

helg igjen. PARTEEEY!...eller ikke

Anonymous said...

Cecilie!! Det hortes utrolig bra ut, jeg heier SAANN paa deg:-D

Gratulerer med weblogg, kan tro jeg stokk da jeg fant det ut.
Takk Kine!

Vet du, det er skikkelig bra det du gjor,selvfolgelig faar du tillitt med en gang.
stor klem

Anonymous said...

Du e den perfekte barnehageassistent!
Kos deg, og så snakkes me kanskje i helgå?

Fest ja, ut på byn, heila nattå, jeje.

Klem fra "pamela" ;)

Anonymous said...

Eg kjenar deg ikje, men du skrivar kjempeflåtte blogg, eg ville barre seia det . Fint navn og.

Anonymous said...

Heeei!
Kjekt å varme deg og Kine (og camilla aka olga tiril) igår! Du e søren meg kjekke. Håpe me ser kvarandre snart igjen. ME BUR TROSSALT I SAME BY. :)
Kiss kiss

Anonymous said...

gratla med blogg, cecilie.

stå på!

Anonymous said...

Hu og hei. Detta sa du kje no om igår. Va vel mye nok info fra før gjerna. Eg heie på deg, alltid. Me snaggast du. btw..bloggen og jobben rime - tilfeldig? Neppe..

Anonymous said...

nytt innlegg søte c#a! fortell om herlige turar i bergenske fjellsider. om de sexfikserte barna i barnehagen. lat oss få sjå kva livet ditt handlar um!

Anonymous said...

så du falt under presset ja. hm. men det e nå kjekt det da. hørra ka du tenke lissom...

ha det fint og kom på besøk snart.

"kjente suget i magen itte å få unge"...? ska sei

Anonymous said...

kjenne sug etter å få barn.... tenkt å skremme vekk alle menn du eller...

Møyfrid said...

hey u..
så kjekt at du har fått deg blogg - glede mitt hjerta!

digge photoboot. d e SÅÅ kjekt!

Sovings på gang - forelesning klokkå 8 e altfor tidligt!

Anonymous said...

tjohei, du er grei.
og jeg liker deg.
hei.

Anonymous said...

tror ikke du har skjønt at ein blogg ska oppdateras. men du e jo litt ny i gamet. hilsen kristin, som oppdatere kvær time.

Christina said...

Ja ja ja.. så fint å se du har fått blogg! Det va på tide :) Nå må du skriva mye, og legga ut masse bilder.

Anonymous said...

Eg kan godt hjelpa deg me å få ein unge... ;-)

Kjekt å se deg i dag, du va fin som alltid! Håpe me sees igjen snart!

Anonymous said...

Hurra for unger! de er bra! er også med unger for tida, har praksis. og hurra for weblogg. lover å bli fast leser!!

Anonymous said...

karsten, kim søren e du? hehe...

cecilie, gled vår hjerter med et nytt innlegg da vel. spreken.

Anonymous said...

JA KIM SØREN E KARSTEN??!!

heh

tror cecilie har skjønt at ved å ikkje oppdatera samle hu kommentarar. reint taktisk

Anonymous said...

ja, det høres ut som noe cecilie kan finna på.